Λιμένας Αγίου Κωνσταντίνου Φθιώτιδας

Η Στερεά Ελλάδα αλλά και η Αττική συνδέεται ακτοπλοϊκά με τα νησιά των Σποράδων (Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο) μέσω των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αγίου Κωνσταντίνου στη Φθιώτιδα. Στην ουσία, πρόκειται για μία αποβάθρα, η οποία μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι δύο Ε/Γ–Ο/Γ πλοία της γραμμής και ένα πλαγιοδετημένο υδροπτέρυγο. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του λιμένα, ωστόσο, είναι υποβαθμισμένες κυρίως λόγω πλημμελούς προστασίας του από τους βόρειους ανέμους όπως επίσης και μικρού διαθέσιμου χερσαίου χώρου για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων.

Η αυξανόμενη τουριστική κίνηση των Σποράδων αλλά και οι παραπάνω δυσμενείς συνθήκες εξυπηρέτησης των πλοίων από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, οδήγησαν στην ανάγκη επέκτασής τους καθώς και στο σχεδιασμού νέου προβλήτα. Κύριοι στόχοι των νέων έργων είναι η δημιουργία μίας προστατευμένης λιμενολεκάνης από τους βόρειους ανέμους, η δυνατότητα πρόσδεσης πλοίων μεγαλύτερου μήκους και βυθίσματος στα νέα κρηπιδώματα και τέλος, η επάρκεια χερσαίου χώρου για την αναμονή και από-επιβίβαση των εξυπηρετούμενων οχημάτων και επιβατών.

Το 2008, η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας ανέθεσε σε σύμπραξη γραφείων με κύριο μελετητή την εταιρία DENCO ΑΕ τη μελέτη επέκτασης της υφιστάμενης αποβάθρας. Ο σχεδιασμός των λιμενικών έργων πραγματοποιήθηκε από την CNWAY, ως κύριος υπεργολάβος της DENCO ΑΕ. Η μελέτη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στοιχεία έργου:

• Δαπάνη κατασκευής: 7.400.000€
• 307μ νέων κρηπιδότοιχων και δημιουργία επιπρόσθετης επιφάνειας χερσαίου χώρου 3.755τμ
• Η τελική δυναμικότητα της νέας λιμενικής εγκατάστασης είναι:
- Δύο Ε/Γ–Ο/Γ πλοία μήκους έως 100 μέτρα
- Δύο Ε/Γ–Ο/Γ πλοία μήκους έως 35 μέτρα
- Δύο υδροπτέρυγα μήκους έως 35 μ. Το ένα υδροπτέρυγο δύναται να
πλαγιοδετήσει εξωτερικά της λιμενολεκάνης όταν δεν πνέουν βόρειοι άνεμοι