Μούδρος Νήσου Λήμνου
Ο Μούδρος είναι ο δεύτερος οικισμός σε πληθυσμό της νήσου Λήμνου. Η προνομιακή του θέση, αποτελώντας ίσως το ασφαλέστερο και μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Μεσογείου, συνετέλεσε στην μακραίωνη ιστορία του με πλούσια παρακαταθήκη σημαντικών μνημείων (αρχαίοι οικισμοί, κάστρο, Συμμαχικό Νεκροταφείο, εκκλησίες κ.λπ.). Το γραφικό του λιμάνι με τις ψαροταβέρνες και τα μικρά λευκά σπίτια με τις κεραμοσκεπές συνθέτουν ένα ιδιαίτερο οικιστικό τοπίο μοναδικής φυσιογνωμίας. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις όμορες παραλίες της περιοχής, την έντονη εμπορική δραστηριότητα, την πληθώρα καταστημάτων εστίασης και ψυχαγωγίας και το καταφύγιο τουριστικών σκαφών που διαθέτει ο οικισμός, προσελκύουν τουρίστες κυρίως την καλοκαιρινή περίοδο.
Λόγω ακριβώς του ιστορικού χαρακτήρα του οικισμού, ο σχεδιασμός του οδικού του δικτύου δεν περιελάμβανε μηχανοκίνητη κυκλοφορία και συνεπώς δεν πληροί τις προδιαγραφές, ούτε εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες. Έτσι είναι σύνηθες το φαινόμενο ανεπαρκούς πλάτους οδών που είναι διπλής κατεύθυνσης με υποτυπώδη ή και ανύπαρκτα πεζοδρόμια ενώ δεν υπάρχουν οργανωμένοι δημόσιοι χώροι στάθμευσης. Πρόσθετοι επιβαρυντικοί παράγοντες για το οδικό δίκτυο είναι η κακή κατάσταση των οδοστρωμάτων και η αύξηση της κίνησης κατά την τουριστική περίοδο. Οπότε ο πρώην Δήμος Μούδρου, έχοντας ως στόχο την ομαλή ροή της κυκλοφορίας εντός του οικισμού, ανέθεσε το 2002 τη μελέτη κυκλοφοριακής οργάνωσης και στάθμευσης του Δ.Δ. Μούδρου στο μελετητή Αλβέρτο-Παύλο Γιαμίν, η οποία ολοκληρώθηκε επιτυχώς το 2009.
Στοιχεία έργου:
• Δαπάνη Έργου: 47.300€
• Μονοδρόμηση πέντε πρωτευουσών και έντεκα δευτερευουσών οδών στο σύνολό τους ή ανά τμήματα, με γνώμονα τη σύνθεση βασικών διαδρομών από τις προσβάσεις προς το κέντρο και αντίστροφα και βρόχων κυκλοφορίας
• Πεζοδρόμηση μικρής έκτασης πλέγματος οδών βορειοδυτικά του Ναού Ταξιαρχών
• Εποχιακή λειτουργία πεζοδρόμου μίας δευτερεύουσας οδού
• Ολοκλήρωση κατασκευής περιφερειακής οδού στο νότιο τμήμα της
• Ολοκλήρωση κατασκευής οδού σύνδεσης της κεντρικής οδού με την οδό προς Φαναράκι και προέκτασή της μέχρι την περιφερειακή οδό
• Διαμόρφωση τριών κόμβων στο Μνημείο Πεσόντων, στην εκκλησία του Ευαγγελισμού και στην ανατολική πρόσβαση προς/από Ρουσσοπούλι
• Διάθεση δύο υπαίθριων χώρων στάθμευσης ΙΧ οχημάτων χωρητικότητας 140 και 30 θέσεων. Δημιουργία 11 θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης εγγύς του δημαρχείου. Απαγόρευση στάθμευσης όπου το πλάτος των οδών δεν επαρκεί
• Οδική σήμανση με πινακίδες, διαγράμμιση και χάραξη διαβάσεων
• Μετεγκατάσταση χώρου αναμονής ταξί
• Ανακατασκευή επιφάνειας κυκλοφορίας των οδών όπου απαιτείται