H CNWAY και οι Συνεργάτες της ολοκλήρωσαν τον σχεδιασμό της επέκτασης των λιμενικών εγκαταστάσεων του Καμαρίου Κεφάλου της νήσου Κω, που εντοπίζονται στην νοτιοδυτική πλευρά του νησιού, έμπροσθεν του ομώνυμου οικισμού. Οι υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια τόσο για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων όσο και για θέσεις ελλιμενισμού αλιευτικών/τουριστικών σκαφών και χρήζουν βελτίωσης και επέκτασης. Οι λιμενικές εγκαταστάσεις του Καμαρίου Κεφάλου εξυπηρετούν σημαντικό αριθμό αλιευτικών και κάποιων τουριστικών σκαφών, ενώ χρησιμοποιούνται από τα πλοία της ακτοπλοΐας ή/και από εμπορικά πλοία, όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτησή τους από το κεντρικό λιμάνι.

O σκοπός της μελέτης ήταν η βελτίωση και η επέκταση του λιμένα για την ενίσχυση του ρόλου του ως εναλλακτικό λιμένα εμπορευματικών και ακτοπλοϊκών λειτουργιών για το σύνολο του νησιού, συμβάλλοντας καθοριστικά στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξή του. Τα προτεινόμενα έργα θα έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα την συνολική λειτουργική και ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμένα, αλλά και την διεύρυνση των οικονομικών δραστηριοτήτων του.

Ειδικότερα, η επέκταση των κρηπιδωμάτων στην κεφαλή του προβλήτα θα επιτρέψει την ασφαλή πλαγιοδέτηση μεγαλύτερων πλοίων, συμπεριλαμβανομένων και τουριστικών, με παράλληλη αύξηση της χωρητικότητάς του. Η λειτουργία του αλιευτικού καταφυγίου αποκαθίσταται με την αντιμετώπιση του προβλήματος της προσάμμωσης η οποία περιορίζει την λειτουργικότητα των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων και απαιτεί περιοδικές επεμβάσεις για την αποκατάστασή τους. Τέλος η χωροθέτηση τουριστικών εγκαταστάσεων, έστω και περιορισμένης έκτασης, θα διευρύνει την λειτουργικότητα των έργων, τοποθετώντας την Κέφαλο σε θέση διεκδίκησης μέρους από την ταχέως αναπτυσσόμενης τουριστική δραστηριότητα του θαλάσσιου τουρισμού.

Ο σχεδιασμός των έργων τεκμηριώθηκε με την ταυτόχρονη εκπόνηση υποστηρικτικών μελετών α) κυματικής διαταραχής για την ανάλυση της επιρροής των έργων στη διάδοση του κυματισμού εντός της λιμενολεκάνης και β) ακτομηχανικής για τον σχεδιασμό αφενός του αντιπροσαμμωτικού έργου της λιμενολεκάνης, και αφετέρου για την εκτίμηση των πιθανών επιπτώσεων από τα έργα, στις παρακείμενες παραλίες.