Αεροδρόμιο Νήσου Σκιάθου

Οι σύγχρονες απαιτήσεις της ραγδαίας τουριστικής ανάπτυξης του νησιού της Σκιάθου επέβαλλαν τον επαναπροσδιορισμό της στάθμης ασφάλειας των πτήσεων και εξυπηρέτησης των επιβατών στον υφιστάμενο αερολιμένα, ο οποίος εντοπίζεται στο ανατολικό άκρο της νήσου σε απόσταση 1,5 χλμ βορειοανατολικά της πόλης.

Έτσι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του πρώην Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, νυν Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκήρυξε το γενικό σχέδιο ανάπτυξης (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του αεροδρομίου Σκιάθου, προκειμένου για την ανάπλαση και επέκτασή του. Η μελέτη ανατέθηκε στην εταιρία DENCO ΑΕ, εκπονήθηκε σε συνεργασία με το μελετητή Αλβέρτο-Παύλο Γιαμίν και ολοκληρώθηκε το 2001.

Στοιχεία έργου:

  • Χρονικός ορίζοντας της μελέτης είναι το έτος 2020 με ενδιάμεσα έτη στόχους ανά πενταετία. Για την κάλυψη όλων των πιθανών σεναρίων ζήτησης αερομεταφορών αναπτύχθηκαν τρεις φάσεις με την πρώτη να αντιστοιχεί στο βραχυπρόθεσμο σενάριο, τη δεύτερη στο μεσοπρόθεσμο και την τρίτη στο υψηλό. Με την κατασκευή της Α΄ φάσης ο αερολιμένας θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί την κίνηση 346.600 επιβατών μέχρι και το 2020, αντί 260.000 επιβατών το 1999. Τα αντίστοιχα μεγέθη για τις επόμενες Β’ και Γ’ φάσεις είναι 468.350 και 621.000 επιβάτες αντίστοιχα. Η κίνηση των επιβατών εσωτερικού αποτελεί περίπου το 10% της συνολικής κίνησης.
  • Σχεδιασμός πεδίου ελιγμών ανά φάση λαμβάνοντας ως αεροσκάφος σχεδιασμού το Boeing 757-200:
    Α΄ φάση: Αύξηση πλάτους διαδρόμου από 30μ σε 45μ, επέκταση μήκους διαδρόμου κατά 60μ φθάνοντας τα 1.670μ, επέκταση δαπέδου στάθμευσης για 7 αεροσκάφη, εκτροπή της υφιστάμενης παραλιακής οδού για μήκος 200μ με επιχωμάτωση προς τη θάλασσα προκειμένου για την προστασία διερχομένων οχημάτων και πεζών.
    Β΄ φάση: Επέκταση δαπέδου στάθμευσης για 10 αεροσκάφη.
    Γ΄ φάση: Επέκταση διαδρόμου ώστε το μήκος του να γίνει 2.000μ επιφέροντας ωστόσο σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις με την καταστροφή της παρακείμενης παραλίας και την εκτεταμένη επιχωμάτωση στη θάλασσα και τέλος επέκταση δαπέδου στάθμευσης για 12 αεροσκάφη.
  • Επεμβάσεις στα κτίρια επιβατών ανά φάση:
    Α΄ φάση: Ολοκλήρωση κατασκευής κτιρίου για τους επιβάτες εξωτερικού συνολικού εμβαδού 4.400μ2 με συνολική επιφάνεια κτιριακού συγκροτήματος 6.250μ2.
    Β΄ φάση: Προσθήκη 2.650μ2 στο κτίριο για τους επιβάτες εξωτερικού με συνολική επιφάνεια κτιριακού συγκροτήματος 8.900μ2.
    Γ΄ φάση: Προσθήκη 1.400μ2 στο κτίριο για τους επιβάτες εξωτερικού με συνολική επιφάνεια κτιριακού συγκροτήματος 10.300μ2.
  • Δημιουργία θέσεων στάθμευσης ανά φάση:
    Α΄ φάση: Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου του κτιρίου εξυπηρέτησης επιβατών εξωτερικού και δημιουργία 114 θέσεων ΙΧ για στάθμευση μακράς διαρκείας, 21 θέσεων ΙΧ για προσωρινή στάση, 28 θέσεων TAXI, 10 θέσεων λεωφορείων και 4 θέσεων στις εγκαταστάσεις καυσίμων.
    Β΄& Γ΄ φάση: Μικρός αριθμός επιπλέον θέσεων για λεωφορεία.
  • Βελτίωση της οδικής πρόσβασης του αερολιμένα για μήκος 1χλμ περίπου και κατάλληλη οργάνωση της κυκλοφορίας για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση πεζών και οχημάτων.