Υπόγειος Σταθμός Τρίπολης

Η Τρίπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη και πρωτεύουσα του Νομού Αρκαδίας στην Κεντρική Πελοπόννησο. Συγκεντρώνει έντονη εμπορική δραστηριότητα και επαγγελματικές χρήσεις σε συνδυασμό με αρκετά καταστήματα ψυχαγωγίας τόσο στο κέντρο της όσο και στις παρυφές αυτού. Το σύνηθες πρόβλημα των ελληνικών πόλεων, αυτό της έλλειψης δημόσιων χώρων στάθμευσης, ισχύει και στην περίπτωση της Τρίπολης δημιουργώντας μία αφόρητη κατάσταση υπερκορεσμού των ελεύθερων χώρων της πόλης από την άναρχη και εν πολλοίς παράνομη στάθμευση. Έτσι γίνεται κατανοητό ότι κάθε νέα οικοδομική δραστηριότητα που αφορά την ευαίσθητη αυτή περιοχή και προορίζεται για πολλαπλές χρήσεις (γραφεία, καταστήματα κ.λπ.), πρέπει να εξετάζεται διεξοδικά, αναφορικά με τυχόν πρόσθετες ανάγκες που θα δημιουργήσει (στάθμευση, επιβάρυνση οδικού δικτύου).

Οπότε η εταιρεία Υδρόγειος Ασφαλιστική ΑΕ επιθυμώντας την κατασκευή τριώροφου κτιρίου γραφείων και καταστημάτων σε οικόπεδο ιδιοκτησίας της και ορμώμενη από τα παραπάνω, ενέταξε στον σχεδιασμό της και την δημιουργία υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση εργαζομένων και επισκεπτών του κτιρίου. Το έργο χωροθετείται σε μία ιδιαίτερα νευραλγική περιοχή επί της οδού Ναυπλίου, η οποία συνδέει την Ε.Ο. Αθήνας – Καλαμάτας με την Τρίπολη, στην είσοδο της πόλης όπου βρίσκεται και ο σταθμός ΚΤΕΛ Αρκαδίας. Η ανωτέρω εταιρεία ανέθεσε το 2008 τη μελέτη του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στο μελετητή Αλβέρτο-Παύλο Γιαμίν, προκειμένου για τη διερεύνηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την ίδρυση και λειτουργία του. Η μελέτη εκπονήθηκε ώστε να εκδοθεί η οικοδομική άδεια για την ανέγερση του εν λόγω κτιρίου από την Πολεοδομία Τρίπολης και ολοκληρώθηκε κατά το ίδιο έτος (2008).

Στοιχεία έργου:

• Σταθμός αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με αυτοεξυπηρέτηση στα δύο υπόγεια του κτιρίου συνολικής επιφάνειας 3.385μ2 για συνολικά 111 θέσεις στάθμευσης εκ των οποίων 6 θέσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες, σύμφωνα με τις κείμενες προδιαγραφές
• Προσωρινή διαμόρφωση εισόδου – εξόδου του σταθμού επί της οδού Ναυπλίου μέσω διαδρόμου διέλευσης πλάτους 7μ. Μελλοντική διαμόρφωση εισόδου – εξόδου προς την ανώνυμη βόρεια παράλληλη της οδού Ναυπλίου, όταν διανοιχθεί
• Προβλεπόμενος χώρος αναμονής για 3 οχήματα επί του διαδρόμου διέλευσης
• Πρόταση διαδρομών προσέλευσης και αναχώρησης προς και από το σταθμό
• Ο πρόσθετος φόρτος από τη λειτουργία του σταθμού (67 οχήματα στην ώρα αιχμής) δεν προξενεί κυκλοφοριακή επιβάρυνση άξια λόγου στον οδικό δίκτυο