Υπόγειος Σταθμός Αυτοκινήτων Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας

Η λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς και κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας περιμετρικά του οποίου βρίσκονται ιστορικά κτίρια, που στεγάζουν τη Βουλή των Ελλήνων, διάφορα υπουργεία, μουσεία και πρεσβείες ξένων χωρών, μεγάλα ξενοδοχεία κ.λπ. Είναι πολύ προσεγμένη και εξωραϊσμένη αποτελώντας το όριο της περιοχής του Κολωνακίου από τα ανατολικά και νότια και ονομάστηκε έτσι το 1932 (τμήμα από την πλατεία Συντάγματος μέχρι τους Αμπελόκηπους). Λόγω της θέσης της στην καρδιά της Αθήνας συγκεντρώνει πληθώρα γραφείων, καταστημάτων και υπηρεσιών ενώ ο κυκλοφοριακός φόρτος που παραλαμβάνει είναι ιδιαιτέρως υψηλός.

Στο πλαίσιο αυτό εντάχθηκε η κατασκευή συγκροτήματος γραφείων στη συμβολή των οδών Βασιλίσσης Σοφίας και Νεοφύτου Βάμβα στο Κολωνάκι για λογαριασμό των εταιρειών Κ.Ι. Σαραντόπουλος ΑΕ – CYBARCO HELLAS ΑΕ με πρόβλεψη υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των αναγκών του κτιρίου. Οι εταιρείες αυτές ανέθεσαν το 2000 τη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την κατασκευή του κτιρίου και του υπόγειου σταθμού στο μελετητή Αλβέρτο-Παύλο Γιαμίν, ώστε να ελεγχθεί η επιπρόσθετη φόρτιση του παρακείμενου οδικού δικτύου, η οποία ολοκληρώθηκε κατά το ίδιο έτος (2000).

Στοιχεία έργου:

• Σταθμός αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με υπαλλήλους στα τρία υπόγεια του κτιρίου συνολικής επιφάνειας 2.980μ2 για συνολικά 95 θέσεις στάθμευσης, σύμφωνα με τις κείμενες προδιαγραφές
• Διαμόρφωση εισόδου – εξόδου του σταθμού επί της οδού Νεοφύτου Βάμβα
• Προβλεπόμενος χώρος αναμονής επιφάνειας 106μ2
• Κατανομή του πρόσθετου φόρτου από τη λειτουργία του σταθμού (57 οχήματα στην ώρα αιχμής) σε συγκεκριμένες διαδρομές από και προς αυτόν
• Ανάλυση κυκλοφοριακής ικανότητας των σηματοδοτούμενων κόμβων των παραπάνω διαδρομών πριν και μετά τον αναμενόμενο πρόσθετο φόρτο μέσω της μεθοδολογίας του Highway Capacity Manual (1985). H λειτουργία των υπό εξέταση κόμβων προκύπτει ικανοποιητική