Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου

Ο μικτής χρήσης (στρατιωτικός και πολιτικός) αερολιμένας της Νέας Αγχιάλου εντοπίζεται 5 χλμ βορειοανατολικά της πόλης του Αλμυρού Μαγνησίας και εκτείνεται ανατολικά της Εθνικής Οδού Λαμίας-Λάρισας. Οι εγκαταστάσεις του πολιτικού αερολιμένα κατασκευάστηκαν ως προσωρινή λύση, πράγμα που οδήγησε στην αναποτελεσματική χωροθέτησή του και ενώ η χρήση του είναι αμιγώς τουριστική. Συγκεκριμένα το κτίριο επιβατών βρίσκεται σε τελείως ακατάλληλη θέση ενώ στην πύλη εισόδου οι χρήστες περνούν από στρατιωτικό έλεγχο. Η αναμενόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης της ευρύτερης περιοχής επιτάσσει τον διαχωρισμό λειτουργιών του αερολιμένα με ορθό σχεδιασμό.

Για το λόγο αυτό η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του πρώην Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, νυν Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκήρυξε το γενικό σχέδιο ανάπτυξης (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου. Η μελέτη ανατέθηκε στην εταιρία DENCO ΑΕ, εκπονήθηκε σε συνεργασία με το μελετητή Αλβέρτο-Παύλο Γιαμίν και ολοκληρώθηκε το 2001.

Στοιχεία έργου:

  • Χρονικός ορίζοντας της μελέτης είναι το έτος 2020 με ενδιάμεσα έτη στόχους ανά πενταετία. Για την κάλυψη όλων των πιθανών σεναρίων ζήτησης αερομεταφορών αναπτύχθηκαν τρεις φάσεις με την πρώτη να αντιστοιχεί στο βραχυπρόθεσμο σενάριο, τη δεύτερη στο μεσοπρόθεσμο και την τρίτη στο υψηλό. Με την κατασκευή της Α΄ φάσης ο αερολιμένας θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί την κίνηση 88.500 επιβατών μέχρι και το 2020, αντί 35.000 επιβατών το 1999. Τα αντίστοιχα μεγέθη για τις επόμενες φάσεις είναι 180.000 και 300.000 επιβάτες για τις φάσεις Β΄ και Γ΄ αντίστοιχα. Η κίνηση αποτελείται εξολοκλήρου από επιβάτες εξωτερικού.
  • Σχεδιασμός πεδίου ελιγμών ανά φάση λαμβάνοντας ως αεροσκάφος σχεδιασμού το Boeing 757-200:
    Α΄ φάση: Διαπλάτυνση συνδετήριων τροχοδρόμων από 15μ σε 18μ με επιπλέον ερείσματα πλάτους 10μ εκατέρωθεν, νέα θέση του δαπέδου στάθμευσης για να εξυπηρετεί 4 αεροσκάφη.
    Β΄ φάση: Επέκταση δαπέδου στάθμευσης για 6 αεροσκάφη.
    Γ΄ φάση: Επέκταση δαπέδου στάθμευσης για 9 αεροσκάφη.
  • Επεμβάσεις στο κτίριο επιβατών ανά φάση:
    Α΄ φάση: Κατεδάφιση υφιστάμενου κτιρίου επιβατών και κατασκευή νέου συνολικού εμβαδού 4.450μ2.
    Β΄ φάση: Προσθήκη 3.050μ2 με συνολική επιφάνεια κτιρίου 7.500μ2.
    Γ΄ φάση: Προσθήκη 3.350μ2 με συνολική επιφάνεια κτιρίου 10.850μ2.
  • Δημιουργία θέσεων στάθμευσης ανά φάση:
    Α΄ φάση: 15 θέσεις ΙΧ για στάθμευση μακράς διαρκείας, 15 θέσεις ΙΧ των εργαζομένων, 35 θέσεις TAXI, 11 θέσεις λεωφορείων και 20 θέσεις ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων.
    Β΄ φάση: Επιπλέον 10 θέσεις ΙΧ για στάθμευση μακράς διαρκείας με σύνολο 25 θέσεις, επιπλέον 11 θέσεις ΙΧ των εργαζομένων με σύνολο 26 θέσεις, επιπλέον 9 θέσεις λεωφορείων με σύνολο 20 θέσεις.
    Γ΄ φάση: Επιπλέον 25 θέσεις ΙΧ για στάθμευση μακράς διαρκείας με σύνολο 50 θέσεις, επιπλέον 7 θέσεις ΙΧ των εργαζομένων με σύνολο 33 θέσεις, επιπλέον 5 θέσεις λεωφορείων με σύνολο 25 θέσεις.
  • Βελτίωση της οδικής πρόσβασης του αερολιμένα για μήκος 1,6χλμ και κατάλληλη οργάνωση της κυκλοφορίας για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πεζών και οχημάτων.